lördag 13 augusti 2011

Pang pang pang :)

Söndag... och idag är d inte allt för varm.... Solen tittar fram lite då å då, men för övrigt så blåser d rätt bra. Vi åkte runt lite och kollade. Bland annat åkte vi upp på berget i Vuokatti. Där den stora hoppbacken finns... Oj oj o j vilken utsikt!








Sen åkte vi iväg för att skjuta lite lerduve skytte :) Åh så kul! Men svårt! 
Förra gången vi va här gjorde jag illa min axel och kunde då inte prova skjuta... Men bättre sent än aldrig!


Lite problem att komma fram me bilarna... Ha ha ha... fick gå ur och fixa vägen först!




Fullträff!


Min sheriff ;)



Provade lite prickskytte oxå... 9:a, 9:a och en 10:a :)


:)

Sen va d dax för nästa roliga grej Boboll som d heter på svenska. En blandning mellan brännboll och baseboll typ... Lättast att förklara så :) Blev helt såld på denna sport sist vi va här.... Även d jag gjorde illa axeln sist. Tror den hoppade ur led. Tog i för hårt när jag skulle träffa bollen :P



Det bästa av allt är efter matchen... Då samlas alla hemma hos Toms morbror och äter. Helinä är hemma och bakar bröd å fikabröd medan vi e på match. Så allt e nybakat! 



Mys!!

Tack för en underbar dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar